Van 95 naar 79 kilo: 's avonds meteen tanden poetsen was mijn omslagpunt
Reageer
Oef, dat avondsnoepen herken ik zo. Bij mij was het ook nooit het eten zelf maar dat eindeloze grazen erna. Ik poets nu ook na het eten en zet een kop thee, dan blijf ik van de kast af. Werkt niet altijd, maar wel meestal.
Bij mij hielp dat poetsen eerlijk gezegd niet zo, ik ging daarna alsnog. Wat wel werkte was dat ik na het eten meteen naar boven ging, weg van de keuken. Uit het oog is bij mij echt de sleutel.
Op mijn 57e is de avond voor de tv echt mijn valkuil. Mooi resultaat zeg, 16 kilo. Heb je de koek en kaas ook gewoon niet meer in huis gehaald, of stond het er nog wel en liet je het staan?
Goeie vraag. Nee, in het begin stond alles er nog gewoon, ik heb niks weggegooid. Dat poetsen was juist de drempel om er niet aan te beginnen. Pas later ben ik minder van dat spul gaan kopen, toen ik merkte dat ik het toch liet liggen.
Bij mij zit het hem niet in de avond maar in de koffie, daar hoort bij mij altijd iets bij. Maar het idee snap ik wel, je hebt een soort hard stopmoment nodig anders gaat het maar door.
Ik ben op dezelfde manier afgevallen toen ik stopte met dat tweede rondje na het eten. Een handje chips en een paar blokjes kaas en je zit zo aan vierhonderd calorieen die je nergens meerekent.
Eens met Marleen, dat naar boven gaan is bij mij ook het belangrijkste. Ik poets ook wel, maar het echte verschil is gewoon niet meer in die keuken rondhangen na het eten.