SuccesverhalenGeplaatst door esther_7718 uur geleden

Van 95 naar 79 kilo: 's avonds meteen tanden poetsen was mijn omslagpunt

Ik wil mijn verhaal delen, misschien heeft iemand er iets aan. Ik ben Esther, 46, en ik ben in iets meer dan een jaar van 95 naar 79 kilo gegaan. Niet met een streng dieet, want dat hield ik nooit vol. Het rare is dat mijn maaltijden nooit het probleem waren. Ik at gewoon normaal. Het ging mis na het avondeten. Voor de tv begon het dan: een paar crackers met kaas, daarna een handje chocola, nog wat. Elke avond opnieuw. Ik telde het nooit mee, maar het was zo elke dag een flinke extra maaltijd erbij. Een vriendin zei een keer dat ze meteen na het eten haar tanden poetst, juist om niet meer te gaan snoepen. Ik dacht ja hoor, maar ik heb het toch geprobeerd. En het werkte echt. Met die frisse mond heb ik geen zin meer in eten, en het voelt als een soort punt achter de dag. Klaar, gegeten voor vandaag. Verder heb ik bijna niks veranderd. Het ging langzaam, soms maar een halve kilo in een maand, maar het is wel weggebleven. Hoe doen jullie dat met dat avondsnoepen? Ben benieuwd of ik de enige ben.
11
💬 7 reacties🔗 Delen

Reageer

manon.k13 uur geleden

Oef, dat avondsnoepen herken ik zo. Bij mij was het ook nooit het eten zelf maar dat eindeloze grazen erna. Ik poets nu ook na het eten en zet een kop thee, dan blijf ik van de kast af. Werkt niet altijd, maar wel meestal.

marleen.199013 uur geleden

Bij mij hielp dat poetsen eerlijk gezegd niet zo, ik ging daarna alsnog. Wat wel werkte was dat ik na het eten meteen naar boven ging, weg van de keuken. Uit het oog is bij mij echt de sleutel.

yvonne_6911 uur geleden

Op mijn 57e is de avond voor de tv echt mijn valkuil. Mooi resultaat zeg, 16 kilo. Heb je de koek en kaas ook gewoon niet meer in huis gehaald, of stond het er nog wel en liet je het staan?

esther_776 uur geleden

Goeie vraag. Nee, in het begin stond alles er nog gewoon, ik heb niks weggegooid. Dat poetsen was juist de drempel om er niet aan te beginnen. Pas later ben ik minder van dat spul gaan kopen, toen ik merkte dat ik het toch liet liggen.

hans.197810 uur geleden

Bij mij zit het hem niet in de avond maar in de koffie, daar hoort bij mij altijd iets bij. Maar het idee snap ik wel, je hebt een soort hard stopmoment nodig anders gaat het maar door.

ronald_728 uur geleden

Ik ben op dezelfde manier afgevallen toen ik stopte met dat tweede rondje na het eten. Een handje chips en een paar blokjes kaas en je zit zo aan vierhonderd calorieen die je nergens meerekent.

hilde.v8 uur geleden

Eens met Marleen, dat naar boven gaan is bij mij ook het belangrijkste. Ik poets ook wel, maar het echte verschil is gewoon niet meer in die keuken rondhangen na het eten.