Sport & BewegingGeplaatst door anouk_881 dagen geleden

Naar mijn werk fietsen in plaats van de auto, helpt 20 minuten per dag echt voor het afvallen?

Sinds een maand laat ik de auto staan en fiets ik naar mijn werk, ongeveer twintig minuten heen en twintig minuten terug. Niet hard, gewoon op een stadsfiets en soms flink tegen de wind in. Ik merk dat ik fitter word en 's avonds minder als een zak op de bank hang, maar op de weegschaal zie ik nog bijna niks. Ik ben 39 en wil er een kilo of acht af. Mijn vraag: telt zo'n half uurtje rustig fietsen echt mee voor het afvallen, of stelt dat qua calorieen weinig voor? En combineren jullie het met iets anders om sneller wat te zien?
7
💬 5 reacties🔗 Delen

Reageer

stefan_k1 dagen geleden

Veertig minuten rustig fietsen is ongeveer 200 tot 300 kcal, dus op een dag stelt het niet heel veel voor. Maar je doet het vijf dagen per week, dus over een maand telt het wel degelijk op. En je beweegt structureel meer zonder erover na te denken, dat is op de lange termijn meer waard dan een keer hard zwoegen in de sportschool.

judith_861 dagen geleden

Ik fiets ook al een tijdje naar mijn werk en in het begin zag ik ook amper iets op de weegschaal. Toch ging mijn broek na een week of zes losser zitten. Kijk dus niet alleen naar dat getal, hoe je kleding zit zegt soms meer.

anouk_881 dagen geleden

Fijn om te horen, want dat is precies wat ik nu ook merk, de weegschaal staat stil maar mijn spijkerbroek zit ineens makkelijker. Ik ga vanaf nu ook beter op mijn eten letten, vooral 's avonds schiet het er bij mij bij.

noah_951 dagen geleden

Bewegen helpt zeker, maar afvallen wordt vooral in de keuken beslist. Dat half uur fietsen vreet je zo weer op met een paar koekjes bij de koffie. Combineer het met letten op wat je eet en genoeg eiwit, dan zie je sneller resultaat. De conditie die je nu opbouwt is trouwens ook gewoon winst.

gerrit_7119 uur geleden

Ik ben vorig jaar ook gaan fietsen naar het werk, elke dag een kwartiertje of twintig minuten. In combinatie met 's avonds geen tweede boterham meer ben ik er zes kilo afgegaan in een half jaar. Rustig aan dus, maar het werkt.