Intermittent FastingGeplaatst door margreet_7017 uur geleden

16:8 en 's avonds warm eten met het gezin - hoe laat zetten jullie je eetvenster?

Ik doe nu een paar maanden 16:8 en het bevalt goed, maar ik loop tegen iets aan en ben benieuwd hoe jullie het doen. Ik lees overal dat een vroeger eetvenster beter zou werken, dus bijvoorbeeld eten tussen 8 en 16 uur. Maar bij ons eet het hele gezin 's avonds warm rond half 7. Dat wil ik niet missen, dat is juist het moment dat we samen aan tafel zitten. Nu houd ik mijn venster op 12 tot 20 uur. Dat past prima met het gezin, maar ik vraag me af of ik resultaat laat liggen door zo laat te eten. Hoe doen jullie dat? Schuiven jullie het warme eten naar voren, of houden jullie gewoon een later venster aan zodat je met het gezin mee kunt eten? Ben benieuwd.
7
💬 6 reacties🔗 Delen

Reageer

trees_6413 uur geleden

Ik ben 61 en houd ook gewoon 12 tot 20 aan. Eerlijk, samen eten met je gezin vind ik belangrijker dan dat ene uurtje eerder. Volgens mij is het volhouden wat telt, niet het perfecte venster.

nicole.198811 uur geleden

Wij hebben het warme eten naar 6 uur gehaald en ik zit nu op 10 tot 18. Even wennen voor iedereen, maar het ging makkelijker dan gedacht, de kinderen merkten er na een week niks meer van.

margreet_706 uur geleden

Interessant dat de kinderen er zo aan wenden. Misschien probeer ik het eten een half uurtje naar voren te halen, kijken of dat lukt zonder gedoe. Bedankt, daar had ik zelf nog niet aan gedacht.

paul_7810 uur geleden

Volgens mij maakt dat tijdstip minder uit dan hoeveel je in totaal binnenkrijgt. Ik zit zelf op 13 tot 21 omdat ik 's avonds train, en het warme eten om 7 uur past daar prima in.

marlies.19908 uur geleden

Dat het totaal belangrijker is dan het tijdstip klopt denk ik wel. Al hielp bij mijn zus een vroeger venster juist wel, zij is boven de 50 en merkte verschil toen ze eerder ging eten. Misschien per persoon anders.

corinne.19848 uur geleden

Ik heb dat vroege venster geprobeerd, maar als ik 's ochtends oversla ga ik 's avonds juist snaaien. Een later venster past gewoon beter bij mij. Het is echt niet voor iedereen hetzelfde denk ik.