Sinds ik thuiswerk snaai ik de hele dag - hoe doorbreken jullie dat?
Reageer
Heel herkenbaar, ik werk ook thuis. Wat bij mij hielp: ik zet alleen koffie, thee en een schaaltje fruit op het aanrecht klaar. Het koek en de noten heb ik in een kastje hoog weggezet waar ik echt even voor moet klimmen. Dat ene extra drempeltje scheelt me al de helft van het gehap.
Dankje Tineke, dat fruit op het aanrecht ga ik meteen doen. Dat kastje hoog wegzetten vind ik ook slim, dat extra drempeltje is precies wat ik nodig heb denk ik.
Bij mij was het meestal helemaal geen honger maar gewoon verveling of even geen zin in mijn werk. Sinds ik dat doorhad pak ik eerst een groot glas water of loop ik een blokje om als ik die trek voel. Vaak is het dan na tien minuten over.
Ik eet bewust drie keer per dag aan tafel en doe mijn laptop dicht tijdens de lunch. Klinkt streng maar het haalt juist de hele dag dat gehap eruit, want ik weet dat het volgende eetmoment eraan komt. Werkt voor mij beter dan de hele dag een beetje.
Bij mij werkte niks in huis halen juist averechts, dan stond ik 's avonds alsnog bij de avondwinkel. Wat wel hielp was twee vaste pauzemomenten met iets kleins dat ik van tevoren klaarleg. Door het te plannen voelt het niet meer als stiekem gesnaai en blijft het bij die twee.
Eens met Bianca, geplande tussendoortjes werken bij mij ook veel beter dan alles verbieden. Zodra ik iets helemaal schrap wil ik het juist de hele dag. Twee vaste momenten met iets lekkers houd ik wel vol.
Let op met die noten en kaas, dat is caloriedichter dan je denkt. Een handje noten is zo twee schepjes en zit al richting de tweehonderd. Ik heb het een week bijgehouden om te zien hoeveel die kleine dingen bij elkaar waren en daar schrok ik echt van.