Y

yvonne_72

Lid sinds 22-6-2026

Op Stoom11 upvotes ontvangen

Berichten (1)

11
SuccesverhalenGeplaatst door yvonne_7216 uur geleden

Van 94 naar 81 kilo: geen grootverpakkingen meer in huis was mijn omslagpunt

Ik wil mijn verhaal delen, want misschien herkent iemand het. Ik ben van 94 naar 81 kilo gegaan in ongeveer tien maanden, en als ik eerlijk ben zat het hem voor mij vooral in een ding: ik haalde altijd grootverpakkingen snoep en chips in huis. Een familiezak chips, een grote reep, een zak drop voor de la. "Voor de gezelligheid" hield ik mezelf voor. Het probleem was dat zo'n zak open ging en dan was ie op. Niet in een keer, maar 's avonds op de bank pakte ik er steeds bij zonder er echt bij na te denken. Ik proefde het amper. Pas toen ik een week opschreef wat er aan tussendoor in ging, schrok ik. Wat ik veranderd heb klinkt simpel maar het werkte voor mij. Ik koop geen voorraad meer. Zin in chips? Dan haal ik een klein zakje en dat is het. Een reep neem ik alleen als we ergens naartoe gaan, niet om in de kast te leggen. Uit het oog scheelt bij mij echt het meeste, want wat er niet ligt eet ik ook niet. Verder heb ik amper iets aan mijn maaltijden veranderd. Geen dieet, geen verboden. Alleen die kast leeg gehouden. Wie heeft dit ook gedaan, en hoe hou je het vol als de rest van het gezin wel die zak op tafel wil?

💬 7 reacties🔗 Delen