SuccesverhalenGeplaatst door yvonne_7215 uur geleden

Van 94 naar 81 kilo: geen grootverpakkingen meer in huis was mijn omslagpunt

Ik wil mijn verhaal delen, want misschien herkent iemand het. Ik ben van 94 naar 81 kilo gegaan in ongeveer tien maanden, en als ik eerlijk ben zat het hem voor mij vooral in een ding: ik haalde altijd grootverpakkingen snoep en chips in huis. Een familiezak chips, een grote reep, een zak drop voor de la. "Voor de gezelligheid" hield ik mezelf voor. Het probleem was dat zo'n zak open ging en dan was ie op. Niet in een keer, maar 's avonds op de bank pakte ik er steeds bij zonder er echt bij na te denken. Ik proefde het amper. Pas toen ik een week opschreef wat er aan tussendoor in ging, schrok ik. Wat ik veranderd heb klinkt simpel maar het werkte voor mij. Ik koop geen voorraad meer. Zin in chips? Dan haal ik een klein zakje en dat is het. Een reep neem ik alleen als we ergens naartoe gaan, niet om in de kast te leggen. Uit het oog scheelt bij mij echt het meeste, want wat er niet ligt eet ik ook niet. Verder heb ik amper iets aan mijn maaltijden veranderd. Geen dieet, geen verboden. Alleen die kast leeg gehouden. Wie heeft dit ook gedaan, en hoe hou je het vol als de rest van het gezin wel die zak op tafel wil?
11
💬 7 reacties🔗 Delen

Reageer

margreet_6710 uur geleden

Oh dit ben ik ten voeten uit. Vroeger kocht ik standaard twee zakken chips "voor als er visite kwam" en die visite kwam nooit, dus ik at ze zelf op door de week. Sinds ik nog maar een klein zakje per keer haal scheelt het bij mij ook een paar kilo. Die grote verpakkingen zijn gewoon te makkelijk.

trudy_709 uur geleden

Bij mij was het niet de chips maar de chocola. Ik legde altijd een voorraad in als het in de aanbieding was, twee plus een gratis en zo. Achteraf gezien kocht ik mezelf elke week een probleem in huis. Aanbiedingen op snoep laat ik nu gewoon staan, hoe zonde het ook lijkt.

sandra_756 uur geleden

Die aanbiedingen zijn echt een valkuil ja. Ik trapte er ook elke keer in. Nu hou ik mezelf voor dat twee plus een gratis betekent dat ik drie keer zoveel naar binnen werk, niet dat ik geld bespaar. Helpt me om het te laten liggen.

gerrit_618 uur geleden

Mooi resultaat hoor. Bij ons in huis werkt het alleen niet helemaal, want mijn vrouw wil die zak wel op tafel in het weekend. Wat doe jij dan, eet je gewoon mee of heb je een afspraak gemaakt? Daar loop ik nog op vast.

yvonne_724 uur geleden

Goeie vraag. We hebben afgesproken dat er een schaaltje gevuld wordt en de rest blijft in de kast, dan zie ik niet de hele bak staan. Ik neem een handje en zet hem dan buiten handbereik. In het begin lastig, maar je went er sneller aan dan je denkt. Helemaal verbieden werkte bij mij juist averechts.

esther.vl7 uur geleden

Wat bij mij hielp is de troep niet op ooghoogte leggen, of eigenlijk gewoon niet meer kopen zoals jij zegt. Ik merkte dat ik 's avonds vooral pakte uit verveling, niet uit honger. Een kop thee erbij pakken hielp me over dat momentje heen.

tomm_895 uur geleden

Herkenbaar. Ik haalde elke vrijdag bij de pomp een grote zak winegums voor onderweg en thuis ging de rest ook op. Ben gestopt met die vaste stop en zo'n 6 kilo eraf in een half jaar, verder niks gedaan. Het zijn echt die sluipdingen.