Van 94 naar 81 kilo: geen grootverpakkingen meer in huis was mijn omslagpunt
Reageer
Oh dit ben ik ten voeten uit. Vroeger kocht ik standaard twee zakken chips "voor als er visite kwam" en die visite kwam nooit, dus ik at ze zelf op door de week. Sinds ik nog maar een klein zakje per keer haal scheelt het bij mij ook een paar kilo. Die grote verpakkingen zijn gewoon te makkelijk.
Bij mij was het niet de chips maar de chocola. Ik legde altijd een voorraad in als het in de aanbieding was, twee plus een gratis en zo. Achteraf gezien kocht ik mezelf elke week een probleem in huis. Aanbiedingen op snoep laat ik nu gewoon staan, hoe zonde het ook lijkt.
Die aanbiedingen zijn echt een valkuil ja. Ik trapte er ook elke keer in. Nu hou ik mezelf voor dat twee plus een gratis betekent dat ik drie keer zoveel naar binnen werk, niet dat ik geld bespaar. Helpt me om het te laten liggen.
Mooi resultaat hoor. Bij ons in huis werkt het alleen niet helemaal, want mijn vrouw wil die zak wel op tafel in het weekend. Wat doe jij dan, eet je gewoon mee of heb je een afspraak gemaakt? Daar loop ik nog op vast.
Goeie vraag. We hebben afgesproken dat er een schaaltje gevuld wordt en de rest blijft in de kast, dan zie ik niet de hele bak staan. Ik neem een handje en zet hem dan buiten handbereik. In het begin lastig, maar je went er sneller aan dan je denkt. Helemaal verbieden werkte bij mij juist averechts.
Wat bij mij hielp is de troep niet op ooghoogte leggen, of eigenlijk gewoon niet meer kopen zoals jij zegt. Ik merkte dat ik 's avonds vooral pakte uit verveling, niet uit honger. Een kop thee erbij pakken hielp me over dat momentje heen.
Herkenbaar. Ik haalde elke vrijdag bij de pomp een grote zak winegums voor onderweg en thuis ging de rest ook op. Ben gestopt met die vaste stop en zo'n 6 kilo eraf in een half jaar, verder niks gedaan. Het zijn echt die sluipdingen.