W

wendy.k

Lid sinds 23-6-2026

Verse Starter8 upvotes ontvangen

Berichten (1)

8
Motivatie & ChallengesGeplaatst door wendy.k1 dagen geleden

Hoe blijf je gemotiveerd als de weegschaal weken blijft staan?

Ik loop nu een maand of vier met kleine stappen, en het ging eigenlijk best lekker. Maar de laatste drie weken staat de weegschaal precies stil en ik merk dat mijn motivatie een beetje wegzakt. Niet dat ik terugval in oude gewoontes, maar de zin om door te zetten wordt minder als je niks ziet veranderen. Wat me tot nu toe geholpen heeft is dat ik gestopt ben met elke dag wegen. Ik doe het nog één keer per week, op vrijdagochtend. En ik ben mezelf op andere dingen gaan bijhouden: mijn broek zit losser, ik loop de trap op zonder te hijgen en ik slaap een stuk beter. Dat zijn voor mij eigenlijk veel fijnere graadmeters dan dat ene getal. Toch knaagt het soms. Hoe gaan jullie om met zo'n periode dat er even niks gebeurt? Stoppen jullie dan even met meten, of juist niet? Ik wil het volhouden maar kan wel een zetje gebruiken.

💬 5 reacties🔗 Delen