Hoe blijf je gemotiveerd als de weegschaal weken blijft staan?
Reageer
Heel herkenbaar. Bij mij stond hij ook bijna een maand stil rond de helft, en toen ging hij ineens weer lopen. Een lichaam gaat nou eenmaal niet in een rechte lijn naar beneden, het houdt soms even vocht vast. Wat jij doet met die broek en de trap is precies goed, dat zegt veel meer dan dat ene getal.
Dat van dat vasthouden herken ik wel. Bij mij gaat het al jaren met sprongetjes, eerst weken niks en dan ineens een kilo eraf. Niet in paniek raken dus, gewoon doorgaan.
Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt van waarom ik ben begonnen en dat hangt op de koelkast. Op de dagen dat ik het even niet zie zitten lees ik dat. Klinkt misschien gek, maar het werkt bij mij beter dan de weegschaal.
Ik zou juist niet helemaal stoppen met wegen, dan raak ik het overzicht kwijt. Maar één keer per week is verstandig, dagelijks wegen maakt je gek van de schommelingen. Pak er eens een meetlint bij voor je middel, dat verandert vaak terwijl de weegschaal stilstaat.
Een meetlint, daar had ik nog niet aan gedacht. Ga ik doen, dan heb ik in elk geval iets anders om naar te kijken dan dat getal. Dank voor het meedenken.