Motivatie & ChallengesGeplaatst door wendy.k1 dagen geleden

Hoe blijf je gemotiveerd als de weegschaal weken blijft staan?

Ik loop nu een maand of vier met kleine stappen, en het ging eigenlijk best lekker. Maar de laatste drie weken staat de weegschaal precies stil en ik merk dat mijn motivatie een beetje wegzakt. Niet dat ik terugval in oude gewoontes, maar de zin om door te zetten wordt minder als je niks ziet veranderen. Wat me tot nu toe geholpen heeft is dat ik gestopt ben met elke dag wegen. Ik doe het nog één keer per week, op vrijdagochtend. En ik ben mezelf op andere dingen gaan bijhouden: mijn broek zit losser, ik loop de trap op zonder te hijgen en ik slaap een stuk beter. Dat zijn voor mij eigenlijk veel fijnere graadmeters dan dat ene getal. Toch knaagt het soms. Hoe gaan jullie om met zo'n periode dat er even niks gebeurt? Stoppen jullie dan even met meten, of juist niet? Ik wil het volhouden maar kan wel een zetje gebruiken.
8
💬 5 reacties🔗 Delen

Reageer

carla_9020 uur geleden

Heel herkenbaar. Bij mij stond hij ook bijna een maand stil rond de helft, en toen ging hij ineens weer lopen. Een lichaam gaat nou eenmaal niet in een rechte lijn naar beneden, het houdt soms even vocht vast. Wat jij doet met die broek en de trap is precies goed, dat zegt veel meer dan dat ene getal.

ria_6515 uur geleden

Dat van dat vasthouden herken ik wel. Bij mij gaat het al jaren met sprongetjes, eerst weken niks en dan ineens een kilo eraf. Niet in paniek raken dus, gewoon doorgaan.

sonja_8817 uur geleden

Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt van waarom ik ben begonnen en dat hangt op de koelkast. Op de dagen dat ik het even niet zie zitten lees ik dat. Klinkt misschien gek, maar het werkt bij mij beter dan de weegschaal.

stefan_k16 uur geleden

Ik zou juist niet helemaal stoppen met wegen, dan raak ik het overzicht kwijt. Maar één keer per week is verstandig, dagelijks wegen maakt je gek van de schommelingen. Pak er eens een meetlint bij voor je middel, dat verandert vaak terwijl de weegschaal stilstaat.

wendy.k11 uur geleden

Een meetlint, daar had ik nog niet aan gedacht. Ga ik doen, dan heb ik in elk geval iets anders om naar te kijken dan dat getal. Dank voor het meedenken.