M

marjon_74

Lid sinds 30-5-2026

Op Stoom12 upvotes ontvangen

Berichten (1)

12
SuccesverhalenGeplaatst door marjon_7420 uur geleden

Van 89 naar 75 kilo: ik stopte met de bordjes van de kinderen leegeten

Ik wil even mijn verhaal delen want misschien herkent iemand het. Ik ben in iets meer dan een jaar van 89 naar 75 kilo gegaan, en het gekke is: ik ben niet echt op dieet geweest. Het zat 'm bij mij vooral in iets heel doms dat ik jarenlang niet doorhad. Ik at namelijk altijd de bordjes van de kinderen leeg. Een halve boterham hier, een paar happen macaroni daar, het laatste stukje vissticks dat bleef liggen. Zonde om weg te gooien, dacht ik. Tot ik een week lang opschreef wat er zo allemaal naast mijn eigen eten naar binnen ging. Ik schrok me kapot, het waren echt twee handen vol per dag. Wat ik nu doe: kliekjes gaan meteen in een bakje voor de volgende dag of in de vriezer, en ik ga pas zelf zitten als ik de tafel heb afgeruimd. Klinkt simpel maar dat ene moment van staan en happen is weg. Verder eet ik gewoon wat ik altijd at, geen verboden lijstjes. De kilo's gingen er langzaam af, soms een halve kilo in een maand, maar het bleef wel weg. Dat vind ik zelf het fijnste. Herkent iemand dit gehap tussendoor? En hoe gaan jullie om met de kliekjes?

💬 7 reacties🔗 Delen