SuccesverhalenGeplaatst door marjon_7418 uur geleden

Van 89 naar 75 kilo: ik stopte met de bordjes van de kinderen leegeten

Ik wil even mijn verhaal delen want misschien herkent iemand het. Ik ben in iets meer dan een jaar van 89 naar 75 kilo gegaan, en het gekke is: ik ben niet echt op dieet geweest. Het zat 'm bij mij vooral in iets heel doms dat ik jarenlang niet doorhad. Ik at namelijk altijd de bordjes van de kinderen leeg. Een halve boterham hier, een paar happen macaroni daar, het laatste stukje vissticks dat bleef liggen. Zonde om weg te gooien, dacht ik. Tot ik een week lang opschreef wat er zo allemaal naast mijn eigen eten naar binnen ging. Ik schrok me kapot, het waren echt twee handen vol per dag. Wat ik nu doe: kliekjes gaan meteen in een bakje voor de volgende dag of in de vriezer, en ik ga pas zelf zitten als ik de tafel heb afgeruimd. Klinkt simpel maar dat ene moment van staan en happen is weg. Verder eet ik gewoon wat ik altijd at, geen verboden lijstjes. De kilo's gingen er langzaam af, soms een halve kilo in een maand, maar het bleef wel weg. Dat vind ik zelf het fijnste. Herkent iemand dit gehap tussendoor? En hoe gaan jullie om met de kliekjes?
12
💬 7 reacties🔗 Delen

Reageer

conny.198314 uur geleden

Oh wat herkenbaar zeg. Bij mij waren het de korstjes van de boterhammen en het laatste laagje vla uit het pak. Ik dacht ook altijd: zonde om weg te gooien. Sinds ik die restjes meteen in een bakje doe voor de lunch de dag erna scheelt het echt. Niet eens zoveel kilo's maar wel dat opgeblazen gevoel 's avonds.

marielle_7712 uur geleden

Ik doe het andersom, ik schep mezelf iets minder op zodat ik nog trek heb voor dat ene restje, dan voelt het niet als extra. Maar dat staan en happen bij het aanrecht ken ik maar al te goed. Vooral met patat op vrijdag, de kliekjes uit de pan gingen zo naar binnen.

marjon_746 uur geleden

Dat van minder opscheppen ga ik proberen, slim. De vrijdagpatat is bij ons ook zo'n moment, de pan met restjes bleef altijd staan tot ie leeg was. Sinds ik 'm meteen leeggooi of in een bakje doe is dat gehap weg.

johan_8111 uur geleden

Bij mij zat het niet bij de kinderen maar bij het koken zelf, steeds proeven en dan toch een tweede schep nemen die niemand ziet. Ik ben gaan opschrijven wat ik op een dag at en kwam er net als jij achter dat er een hele maaltijd tussendoor naar binnen ging zonder dat ik het doorhad.

kees_717 uur geleden

Dat proeven tijdens het koken is bij mij ook de grote boosdoener, herkenbaar. Wat hielp: een suikervrij kauwgompje terwijl ik kook, dan houd ik mijn mond bezig en proef ik nog maar één keer of het op smaak is. Sinds een paar maanden scheelt dat me echt een hoop gehap.

wilma_669 uur geleden

Goed dat je het een jaar volhoudt, dat vind ik knapper dan snel veel afvallen. Bij mij vloog het er in het begin af en daarna kwam het zo weer terug. Langzaam en blijvend is veel meer waard.

saar_918 uur geleden

Tip die bij mij werkt: ik zet de pan met restjes niet op tafel maar laat hem op het aanrecht staan en doe het meteen in de vriezer in porties. Wat niet voor je neus staat eet je ook niet op. Klinkt streng maar het is gewoon makkelijker dan steeds nee zeggen.