hetty_73
Lid sinds 22-6-2026
Berichten (1)
Eiwitrijk ontbijt tegen het snaaien om 11 uur, werkt dat bij jullie?
Ik heb een vraag aan jullie over een eiwitrijk ontbijt. Ik eet al jaren 's ochtends twee boterhammen met jam of hagelslag, en rond een uur of elf heb ik altijd enorme trek. Dan loop ik naar de koektrommel of haal ik iets uit de automaat op het werk. Elke dag weer. Een collega zei dat ze sinds ze 's ochtends eieren of skyr eet die ochtenddip niet meer heeft. Ze houdt het langer vol tot de lunch en snaait daardoor minder. Klinkt logisch, maar ik vraag me af of het bij iedereen zo werkt of dat het meer een gewoonte-ding is. Ik twijfel ook een beetje, want zo'n broodje met jam is snel en goedkoop. Eieren bakken op een doordeweekse ochtend met de kinderen erbij zie ik nog niet zo voor me. Magere kwark of skyr met wat fruit zou nog wel lukken. Wie heeft het geprobeerd? Merken jullie echt verschil in de trek 's ochtends, of maakt het ontbijt niet zoveel uit zolang je later op de dag oplet? Ben benieuwd naar ervaringen.