Gezond AfvallenGeplaatst door hetty_7314 uur geleden

Eiwitrijk ontbijt tegen het snaaien om 11 uur, werkt dat bij jullie?

Ik heb een vraag aan jullie over een eiwitrijk ontbijt. Ik eet al jaren 's ochtends twee boterhammen met jam of hagelslag, en rond een uur of elf heb ik altijd enorme trek. Dan loop ik naar de koektrommel of haal ik iets uit de automaat op het werk. Elke dag weer. Een collega zei dat ze sinds ze 's ochtends eieren of skyr eet die ochtenddip niet meer heeft. Ze houdt het langer vol tot de lunch en snaait daardoor minder. Klinkt logisch, maar ik vraag me af of het bij iedereen zo werkt of dat het meer een gewoonte-ding is. Ik twijfel ook een beetje, want zo'n broodje met jam is snel en goedkoop. Eieren bakken op een doordeweekse ochtend met de kinderen erbij zie ik nog niet zo voor me. Magere kwark of skyr met wat fruit zou nog wel lukken. Wie heeft het geprobeerd? Merken jullie echt verschil in de trek 's ochtends, of maakt het ontbijt niet zoveel uit zolang je later op de dag oplet? Ben benieuwd naar ervaringen.
8
💬 7 reacties🔗 Delen

Reageer

frans_6410 uur geleden

Bij mij maakte het echt verschil. Ik at jaren brood met kaas en had rond half elf altijd trek. Sinds ik twee eieren of een bak kwark met havermout neem haal ik de lunch makkelijk zonder iets tussendoor. Het zit denk ik in de eiwitten, die vullen langer dan brood met jam.

hetty_735 uur geleden

Dank, dit hakt de knoop wel door. Kwark met havermout ga ik deze week gewoon proberen, dat is net zo snel als mijn boterham. Als die trek om elf uur minder wordt ben ik om. Fijn om te horen dat het bij jou zo'n verschil maakte.

simone_789 uur geleden

Voor mij werkt skyr met wat fruit en een lepel havermout heel goed, en dat hoef je niet te bakken dus past op een drukke ochtend. Eieren lukken hier ook alleen in het weekend. Ik zou gewoon een week de kwark proberen en kijken of die ochtendtrek minder wordt.

liesbeth_696 uur geleden

Die havermout door de kwark is een goeie, ga ik proberen. Ik merk dat alleen fruit me niet lang genoeg vult, na een uur heb ik weer wat nodig. Iets met meer vezels erbij houdt het denk ik beter vast.

rianne_j8 uur geleden

Eerlijk? Bij mij maakte het ontbijt niet zo veel uit. Ik kreeg met eieren net zo goed trek rond elf uur. Wat bij mij meer hielp was gewoon een glas water en even doorwerken, dan zakte het vaak weg. Misschien is het bij iedereen anders.

dineke_667 uur geleden

Ik heb het omgekeerde gemerkt eigenlijk. Toen ik 's ochtends meer ging eten met een ei erbij at ik 's middags juist wat minder, omdat ik niet meer uitgehongerd aan de lunch begon. Dat uitgehongerde gevoel zorgde er bij mij altijd voor dat ik te veel opschepte.

pieter_g6 uur geleden

Ik zou ook kijken naar wat je 's avonds eet trouwens. Toen ik beter ging ontbijten met eiwit had ik 's ochtends minder trek, maar pas toen ik mijn avondeten wat steviger maakte was die trek echt weg. Hangt denk ik samen.