SuccesverhalenGeplaatst door bart_9292 dagen geleden

Van 120 naar 80 kilo in anderhalf jaar

Hey mensen! Ik deel dit omdat ik zelf zoveel gehad heb aan de verhalen van anderen hier. Anderhalf jaar geleden woog ik 120 kilo bij 1.83m. Nu zit ik op 80. In het begin heb ik 3 maanden keto gedaan via ketogeen.com. Dat was voor mij de kickstart die ik nodig had. De eerste 10 kilo vlogen eraf. Daarna ben ik overgestapt naar gewoon gezond eten met calorieën tellen via de Yazio app. Qua sport begon ik met wandelen, 30 minuten per dag. Na 2 maanden ging ik naar de sportschool. Nu train ik 4x per week en ik voel me een ander mens. Het allerbelangrijkste was voor mij geduld hebben. Er waren weken dat de weegschaal niet bewoog en dan opeens weer 2 kilo eraf. Als ik het kan, kan iedereen het. Vragen? Stel ze gerust!
13
💬 23 reacties🔗 Delen

Reageer

jacqueline.b92 dagen geleden

40 kilo, wauw. Ik moet er 30 kwijt en vind het al een berg. Dit geeft me hoop dat het echt kan.

anke.b92 dagen geleden

Wauw, 40 kilo! Dat is echt indrukwekkend. Heb je ook last gehad van overtollige huid?

sandra.k91 dagen geleden

Ik heb 35 kilo afgevallen en heb wel last van losse huid bij mijn buik en armen. Mijn huisarts zei dat het 1-2 jaar duurt voordat je huid zich aanpast. Krachttraining helpt ook om het op te vullen.

bart_9292 dagen geleden

Ja een beetje rond mijn buik. Maar het valt mee. En het is 1000x beter dan 120 kilo wegen.

corina.m92 dagen geleden

Gebruik je Yazio nog steeds? En tel je echt alles of doe je het op gevoel na een tijdje? Ik ben het tellen altijd na 2 weken zat.

miranda_w92 dagen geleden

Hoe ging je omgeving ermee om? Mijn man saboteert mijn dieet steeds door ongezond eten mee te nemen.

miranda_h92 dagen geleden

Mijn man deed dat ook in het begin. Wat hielp: hem erbij betrekken. Niet "ik ga op dieet" maar "wij gaan gezonder eten". Toen hij mee deed stopte het saboteren vanzelf.

bart_9292 dagen geleden

In het begin vond mijn vriendin het lastig, ze dacht dat ik te ver ging. Maar toen ze zag hoe goed ik me voelde steunde ze me helemaal.

yara_8392 dagen geleden

Top verhaal! En die tip van geduld hebben, dat is echt het allerbelangrijkste. Veel mensen geven op na 2 weken.

marion_8290 dagen geleden

Dat geduld punt is zo belangrijk. Ik woog mezelf elke dag en raakte gefrustreerd. Sinds ik alleen nog 1x per week weeg op dezelfde dag en tijd is het veel beter te doen mentaal.

rob_198592 dagen geleden

Respect man. Welk keto schema heb je precies gevolgd in het begin?

bart_9293 dagen geleden

Ik deed de eerste 3 maanden strict keto, onder 20g koolhydraten per dag. Veel vlees, vis, eieren, groenten, noten. Na 3 maanden ging ik naar low-carb (onder 100g). Op ketogeen.com staan goede schema's voor beginners als je wilt starten.

trudy197191 dagen geleden

Ik ben nu precies waar jij anderhalf jaar geleden was. 118 kilo, 1.76m. Ben 2 weken geleden begonnen met wandelen en calorieën tellen. Dit soort verhalen zijn zo belangrijk om te lezen als je aan het begin staat.

brigitte_5991 dagen geleden

Had je last van de keto-griep in het begin? Ik heb het 2x geprobeerd en stopte beide keren na een week omdat ik me zo beroerd voelde.

ilona.h89 dagen geleden

Hoe was het om naar de sportschool te gaan met zoveel overgewicht? Ik wil al maanden gaan maar durf niet. Ben bang dat mensen me uitlachen.

wilma.b87 dagen geleden

Klopt, collageen supplementen schijnen ook te helpen bij huidelasticiteit na gewichtsverlies. En inderdaad krachttraining is het beste wat je kunt doen.

ria.196589 dagen geleden

Hoeveel calorieën at je per dag toen je ging tellen? Ik zit nu op 1600 maar heb constant honger en ik ben ook een man van 1.80.

anita_196988 dagen geleden

Mijn man is nu bezig met afvallen en ik herken zoveel in dit verhaal. Vooral dat stuk over de omgeving. Ik probeer hem te steunen maar weet soms niet hoe. Bedankt voor het delen, ik ga dit aan hem laten lezen.

jolanda.r86 dagen geleden

Wat me het meest aanspreekt is dat je zegt dat je je een ander mens voelt. Het gaat niet alleen om de kilo s maar ook om je mentale gezondheid. Bij mij veranderde alles toen ik meer ging bewegen, ook mijn humeur en zelfvertrouwen.

michel_v84 dagen geleden

Die tip van beginnen met wandelen is echt goud. Ik wilde meteen gaan hardlopen met 110 kilo en had na 2 weken knieproblemen. Ben toen overgestapt op wandelen, 45 min per dag, en dat volhoud ik nu al 4 maanden.

tineke_6481 dagen geleden

Hoe lang duurde je langste plateau? Ik sta nu al 3 weken stil op 98 kilo en begin de moed te verliezen.

natasja.8875 dagen geleden

Bart, hoe gaat het nu met onderhoud? Ik hoor vaak dat juist het vasthouden van je gewicht het moeilijkste deel is. Ben je nog steeds rond de 80?