Vallen mannen echt sneller af dan vrouwen in het begin?
Reageer
Ja dit klopt helaas wel een beetje. Mijn man en ik begonnen ook samen en hij was de eerste maand veel sneller. Een diëtiste legde me ooit uit dat mannen vaak meer spieren hebben en daardoor in rust meer verbranden, dus ze gaan harder van start. Het zegt niks over of jij het goed doet.
Als man kan ik dit bevestigen, de eerste weken ging het bij mij hard en mijn vrouw baalde flink. Maar let op: bij mij vlakte het daarna juist af en zij ging gestaag door. Na een half jaar waren we ongeveer gelijk uitgekomen. Niet ontmoedigen dus, het is geen wedstrijd over drie weken.
Dit lucht echt op om te lezen, dankjewel. Dat het bij jou afvlakte en je vrouw daarna doorging geeft me hoop. Ik ga gewoon mijn eigen ding doen en niet meer meekijken als hij op de weegschaal staat. En dat meetlint ga ik er ook bij pakken.
De eerste kilo's bij een man zijn vaak ook voor een groot deel vocht, zeker als hij minder brood en frisdrank neemt. Dat ziet er spectaculair uit op de weegschaal maar het is niet allemaal vet. Bij vrouwen schommelt het gewicht ook nog eens met de cyclus, dus de weegschaal liegt sowieso een beetje.
Ik zou niet meer samen op dezelfde weegschaal gaan staan eerlijk gezegd, dat werkt voor mij alleen maar averechts. Ik meet nu elke maand met een meetlint mijn taille en dat zegt me veel meer dan dat cijfer. Toen de centimeters eraf gingen terwijl de weegschaal stilstond was ik juist blij.
Twee kilo in drie weken is toch gewoon goed? Dat is precies wat ze aanraden, rustig en vol te houden. Je man gaat misschien sneller maar de vraag is wie het over een jaar nog volhoudt. Vergelijk jezelf met hoe je vorige maand was, niet met hem.