Snel AfvallenGeplaatst door marije_842 dagen geleden

Sinds ik gestopt ben met frisdrank en sap viel het er snel af, blijft dat zo?

Ik dronk echt veel te veel frisdrank, makkelijk vier of vijf glazen cola of aanmaaklimonade per dag en meestal ook nog een pak sap erbij. Sinds drie weken drink ik alleen nog water, thee en af en toe een koffie zonder suiker. Aan mijn eten heb ik verder niks veranderd. De eerste week vielen er meteen twee kilo af en inmiddels sta ik 3,5 kilo lager, van 84 naar 80,5. Dat ging veel sneller dan ik had verwacht voor zo'n kleine aanpassing. Nu ben ik een beetje bang dat het straks weer stilstaat of dat het terugkomt. Is het normaal dat het in het begin zo hard gaat? En houdt dat tempo aan, of moet ik nog meer aanpassen om verder te komen?
9
💬 5 reacties🔗 Delen

Reageer

noah_952 dagen geleden

Frisdrank en sap zijn echt verraderlijk, vier glazen cola plus een pak sap zit zo rond de 600 tot 800 kcal per dag. Als je dat schrapt en de rest gelijk houdt, heb je meteen een flink tekort. De eerste kilo's zijn deels vocht en minder schommelingen in je bloedsuiker, dat verklaart die snelle start. Reken erop dat het straks naar een halve kilo per week zakt, dat is normaal en juist gezond.

ria.w1 dagen geleden

Goeie aanvulling, maar ik dronk vooral light frisdrank zonder calorieen en viel toch af toen ik stopte. Volgens mij ging bij mij vooral de hele dag door trek in zoet weg. Sindsdien heb ik veel minder zin om te snaaien.

esther_821 dagen geleden

Precies hetzelfde gedaan een half jaar geleden met sap en zoete thee. De eerste maand vloog het eraf, daarna werd het rustiger maar het bleef wel weg. Het belangrijkste is dat je het volhoudt, ik drink nu nog steeds bijna alleen water.

carla_901 dagen geleden

Als je het zwaar vindt zonder smaak, doe een paar schijfjes komkommer, wat munt of een halve citroen in een kan water in de koelkast. Mij hielp dat enorm om de cola te laten staan, want gewoon kraanwater werd me te saai.

marije_841 dagen geleden

Dat water met munt en komkommer ga ik echt proberen, want puur water de hele dag vind ik inderdaad lastig. Wat me trouwens opvalt is dat ik 's middags veel minder die dip en zin in iets zoets heb dan vroeger.