Buikvet & ProbleemzonesGeplaatst door marijke_6822 uur geleden

Sinds ik op mijn houding let lijkt mijn buik platter - verbeeld ik me dat?

Ik zag mezelf laatst op een foto en schrok van hoe ik erbij stond, helemaal voorovergebogen achter mijn bureau. Toen ik rechtop ging staan en mijn schouders naar achteren deed, leek mijn buik ineens een stuk platter. Nu vraag ik me af of dat alleen optisch is of dat er echt iets aan te doen valt. Mijn onderbuik zit me al jaren dwars en ik dacht altijd dat het puur vet was. Heeft iemand hier ervaring mee? Helpen oefeningen voor je houding echt om je buik platter te laten lijken, of houd ik mezelf voor de gek? Ik snap dat het vet er niet vanzelf van weggaat, maar als rechtop staan al scheelt wil ik daar best op letten.
7
💬 6 reacties🔗 Delen

Reageer

jolande_7317 uur geleden

Het is deels echt je houding. Mijn fysio legde me uit dat een holle rug en voorovergebogen zitten je buik naar voren duwt. Ga je rechtop staan, dan ziet het er meteen platter uit. Het vet zelf gaat er niet van weg, maar je staat er wel anders bij.

marijke_689 uur geleden

Dankje Jolande, dat van die voorovergebogen houding herken ik helemaal van achter mijn bureau. Ik ga er op mijn werk eens op letten, misschien zit ik gewoon de hele dag verkeerd.

gertjan_8710 uur geleden

Bij mij hielp het om mijn romp sterker te maken, vooral met planken voor de diepe buikspieren. Daardoor sta en zit ik vanzelf rechter. Mijn buik is er niet door weg, maar het voelt strakker en ik zak minder snel onderuit op de bank.

anneke_708 uur geleden

Ik zie het ook op fotos, schouders naar achteren en even rechtop en het is een heel ander plaatje. Maar ik hou mezelf niet voor de gek, voor echte voortgang meet ik gewoon met het meetlint om mijn taille. Dat getal liegt niet, de spiegel soms wel.

marjolein_917 uur geleden

Pas wel op dat je niet de hele dag je buik gaat inhouden, dat hou je niet vol en het is ook niet fijn voor je ademhaling. Beter je rompspieren echt versterken zodat je houding vanzelf beter wordt dan de hele dag krampachtig inhouden.

peter.h6 uur geleden

Ik probeer tijdens het wandelen rechtop te lopen en mijn buikspieren even aan te spannen. Kleine moeite en je doet het ongemerkt. Bijkomend voordeel is dat ik er minder last van mijn onderrug door heb.