Recepten & MaaltijdplannenGeplaatst door annemarie_7416 uur geleden

Eiwitrijk ontbijt zonder ei en zonder kwark of yoghurt, wat eten jullie?

Ik ben op zoek naar een eiwitrijk ontbijt zonder ei en zonder kwark of yoghurt, want mijn maag reageert niet goed op zuivel en van eieren ben ik na al die jaren echt klaar. Het lastige is dat ik juist 's ochtends genoeg eiwit binnen wil krijgen, anders heb ik om elf uur alweer trek en ga ik grazen. Havermout met water vind ik te flauw en het houdt me niet vol tot de lunch. Brood met kaas valt af om dezelfde reden als de yoghurt. Ik wil iets dat me echt verzadigt en waar genoeg eiwit in zit, het liefst makkelijk klaar te maken op een doordeweekse ochtend. Wat eten jullie als ontbijt als ei en zuivel allebei afvallen? Ik hoor graag concrete dingen die jullie echt elke ochtend maken, niet alleen in theorie.
8
💬 7 reacties🔗 Delen

Reageer

bea_6811 uur geleden

Bij mij is het al jaren havermout maar dan met ongezoete sojadrink in plaats van water, een flinke lepel pindakaas erdoor en een schep eiwitpoeder. Daar zit zo'n 20 gram eiwit in en ik heb tot de lunch echt nergens trek. Het verschil met havermout op water is enorm.

joop_7511 uur geleden

Ik eet 's ochtends gewoon twee bruine boterhammen met hummus en een paar plakjes kipfilet of kalkoen. Niks zuivel, geen ei, en toch een stuk of 25 gram eiwit. Saai misschien, maar ik raak er prima mee door de ochtend heen.

mieke_849 uur geleden

Heb je sojayoghurt zonder suiker al geprobeerd? De ongezoete variant zit qua eiwit aardig in de buurt van kwark en mijn maag verdraagt dat wel terwijl gewone zuivel niet lukt. Let wel op het etiket, want veel plantaardige potjes zitten vol toegevoegde suiker, dat valt vies tegen.

annemarie_744 uur geleden

Sojayoghurt zonder suiker ga ik zeker proberen, die ongezoete dus. Ik keek laatst op een potje en schrok inderdaad van hoeveel suiker erin zat, dat verklaart waarom het zo zoet smaakte. Dank, dit is precies het soort tip dat ik zocht.

riet_709 uur geleden

Ik maak elke ochtend een smoothie met ongezoete sojadrink, een handje bevroren spinazie, een halve banaan en een schep eiwitpoeder. Klinkt misschien gek maar je proeft die spinazie totaal niet en het houdt me makkelijk tot een uur of een vol.

inge.19897 uur geleden

Als je iets hartigs wil: tofu verkruimeld in de pan met wat kurkuma, ui en paprika. Smaakt bijna als roerei maar dan zonder ei, en er zit flink eiwit in. Ik maak op zondag een grote bak en warm het door de week op.

elly_664 uur geleden

Smoothie doe ik ook, maar dan met een eetlepel havervlokken erdoor zodat het wat langer blijft hangen. Zonder die haver heb ik om elf uur alweer trek, met haver kom ik prima tot de lunch.